بیشتر بدانیم (شماره ۸)

آنچه ما در زبان فارسی و در گویش عامیانه به نام عطر یا ادکلن می‌شناسیم؛طبق مطالعات مرکز  PSAW سنجش رایحه فرانسه، به ۶ دسته طبقه‌بندی می گردد.

در حالیکه ما همه‌ی این ۶ گروه را بنام ادکلن می خوانیم!

عطرها و ادکلن ها بر اساس میزان اسانس و دانه‌های روغنی معطر موجود در ساختار آنها، به ۶ طبقه تقسیم می شوند؛ که بطور خلاصه عبارتند از :

الف) دیمانستریشن تسترها که روی محصول درج شده  Tester Demonstration و معمولاً غیر قابل فروش می باشند و برای تست افراد، در فروشگاههای بزرگ ، فرودگاهها، پایانه ها و … به رایگان در معرض عموم قرار می گیرد.

دیمانستریشن ها از ۳۰ تا ۴۰ درصد غلظت عصاره و ۸ الی ۱۲ ساعت ماندگاری رایحه، برخوردارند.

ب) دسته دوم پرفیوم ها از ۲۰ تا ۳۰ درصد عصاره روغنی برخوردارند و تا ۸ ساعت نیز دارای ماندگاری‌ می باشند.

✴️ البته در بسیاری از کارشناسان و عطاران بزرگ نیز ؛

پرفیوم ها و تسترها را در یک گروه و در یک طبقه بندی قرار می دهند!

ج) ادو پرفیوم ها با ۱۰ الی ۲۰ درصد غلظت عصاره و تا ۶ ساعت ماندگاری گروه سوم هستند.

د ) دسته چهارم از طبقه بندی عطرها، به ادو تویلت ها اختصاص می یابد. ادو تویلت ها با ۷ الی ۱۰ درصد غلظت اسانس، تقریبا تا حدود ۳ ،۴ ساعت از ماندگاری رایحه برخوردارند. به عبارت دیگر؛ همانند افرادی که در محیط بیرون و در مقابل تشعشع نور خورشید، هر ۳، ۴ ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تجدید می کنند، در مورد این عطرها نیز همین امر صادق است و تقریباً هر ۳، ۴ ساعت میبایست رایحه ی عطر تجدید گردد.

گروه پنجم؛ ادو کلن ها هستند. این گروه با حدود ۵ درصد غلظت دانه های روغنی یا اسانس عطر، تنها یکی، دو ساعت ماندگاری دارند.

ادکلن ها بیشتر شامل رایحه های مردانه هستند. یعنی بیشتر عطرهای مردانه به ادکلن ها اختصاص می یابند. این است که در مقایسه با دامنه ی گسترده ی عطرهای زنانه، عطر های مردانه، پراکندگی کمتری دارند و همچنین ماندگاری شان نیز به مراتب پائین تر از عطر های زنانه است!

دسته ششم و یا گروه پایانی؛ اسپری ها هستند. اسپری ها فاقد اسانس دانه های روغنی معطر هستند و تنها از رگه های عطری در آنها استفاده می شود.

اسپری ها از بیشترین میزان پراکندگی رایحه برخوردارند. حتی بیش از پرفیوم ها و تسترها. چراکه بعلت وجود گاز داخل ظرف و میزان الکل بالا، در لحظات و دقایق ابتدایی، پخش بوی بسیار بالایی دارند که پس از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بطور کامل فرو می نشیند.

INSTAGRAM:

ATRILOSHOP

کانال تخفیفات و فروش فوری عطریلو:

@AtriloShop

ارتباط با ادمین؛

@Atriloman

دیدگاه بگذارید